Téma: 

vitamín d

Vitamíny proti padání vlasů

Vitamín D

Vitamín D má vliv na zdravý růst vlasových folikulů. Stimuluje vlasové folikuly a buňky, které tvoří vlasy. Vitamín D tak snižuje problém s vypadáváním vlasů. Je důležitý pro vývoj zdravých folikulů. Pravidelný příjem vitamínu D může udělat zázraky s vašimi vlasy. Přírodním zdrojem tohoto vitamínu jsou houby, ryby, celá vejce, mléko, losos, tuňák, obiloviny, vepřové maso, hovězí játra.

Dávkování: Doporučená denní dávka vitamínu D je alespoň 1000 IU (International Units = mezinárodní jednotka) denně.

Předávkování a nežádoucí účinky: Vitamín D do sebe dostáváme převážně ze sluníčka a tím se ve skutečnosti předávkovat nelze.

Zdroj: Vitamíny proti padání vlasů
Zveřejněno dne: 10.12.2015

Diskuze: bolest při rhání osmičky

Chtěla jsem se zeptat zda je normální že zubařka nasadí vitamín c a b- komplex . mám nateklou bradu a otupělou a chvílema mě střílí bolest do ucha děkuji za Váš názor

Zdroj: diskuze Bolest při rhání osmičky
Odesláno dne: 24.3.2016 uživatelem Michaela Bryyknarová

Vitamíny proti padání vlasů

Vitamín E

Vitamín E je antioxidant. Zvyšuje krevní oběh pokožky hlavy a vytváří nové cévy. Když je krevní oběh pokožky hlavy dobrý, vlasové folikuly pracují, jak mají, a jsou nuceny produkovat více vlasů. Pokud máte navíc dobrý imunitní systém, zajistíte jejich rychlejší růst. Vitamín E má vliv na silné zdravé vlasy. Zdrojem vitamínu E jsou celozrnné produkty, tmavozelená zelenina, luštěniny, olej z pšeničných klíčků, sójových bobů, ořechy.

Dávkování: Požadovaná denní dávka vitamínu E je do 400 IU (International Units = mezinárodní jednotka). Vitamín E může zvyšovat krevní tlak a snižovat srážlivost krve. Pokud tedy trpíte na vysoký krevní tlak, je nutné se poradit s lékařem.

Předávkování a nežádoucí účinky: Nadměrné užívání vysokých dávek vitamínu E zhoršuje vstřebávání vitamínu K se všemi důsledky.

Zdroj: Vitamíny proti padání vlasů
Zveřejněno dne: 10.12.2015

Diskuze: alpicort na vlasy

Dobrý večer,již rok jsem po operaci,umělého přechodu je mi 48.let poslední dobou mi začali padat dosti vlasy,mám je prořídlé až místama je vidět lisinka,zašla jsem s problémem na kožní,kde mi paní doktorka předepsala Alpicort,užívám ho 5.den a připadá mi že vlasy padají pořád stejně,bojím se abych o ně nepřišla dále používám i na vypadávání Panthenol vitamín již přes měsíc tabletu denně a také nic nepomohlo prosím pěkně můžete mi poradit moc děkuji předem

Zdroj: diskuze Alpicort na vlasy
Odesláno dne: 14.9.2016 uživatelem Květa

Péče o zuby

Vitamíny pro zdravé zuby

  • vitamín D
  • vitamín A
  • vitamín B
  • vitamín C

Zdroj: Péče o zuby
Zveřejněno dne: 21.5.2014

Diskuze: mrtvý nehet

Dobrý den,
před 14 dny mi na palec na pravé noze spalo kladivo a měla jsem palec naražený.
Teď,když se podívám na palec a zmáčknu nehet,tak vidím jak už se nehet odděluje od palce. Je to pro mě děsivé a ráda bych nehet přilepila zpátky:D.
Ale vím že musí jít ven,mám ho odtrhnout? nebo pomalu jej sundat? Sundat ve vaně? Nebo prostě jak na něj?

A co potom až tam nehet nebude a bude jen palec? Stačí jen nalepit náplast a ničemu se vyhýbat? Nebo si na to něco mazat?

Děkuji za odpověď.
Nikola 18let.

Zdroj: diskuze Mrtvý nehet
Odesláno dne: 14.5.2014 uživatelem Nikola Nováková

Co je melanin

Melanin v potravinách

Melanin sám o sobě není obsažen v potravinách. Existují pouze potraviny, které zvýší jeho obsah v lidském těle. Mezi tyto potraviny patří ovoce, káva, lanýže a potraviny bohaté na vitamín D a E.

Zdroj: Co je melanin
Zveřejněno dne: 1.5.2014

Padání vlasů u žen

Vitamíny proti vypadávání vlasů u žen

Velmi vhodné jsou multivitamíny s obsahem zinku, komplexu vitamínu B, kyseliny listové, železa a vápníku. Podle nejnovějších studií je velmi účinný i vitamín D. Je důležité si uvědomit, že specifické vitamínové a minerální nedostatky mohou vést k vypadávání vlasů. Zejména se tím míní nedostatky železa a vitamínu B12.

Zdroj: Padání vlasů u žen
Zveřejněno dne: 18.3.2014

OmegaMarine Forte

Účinky a přednosti

Pozitivní vliv konzumace omega-3 mastných kyselin pocházejících z mořských tučných ryb na zdraví srdce je zcela jasně prokazatelná. Při užívání pouze dvou malých kapslí OmegaMarine Forte denně si zajistíte dostatečné množství DHA a EPA pro podporu normální funkce vašeho srdce.

Lidský mozek je tvořen převážně tukem. Tím nejdůležitějším stavebním kamenem v mozku, který hraje klíčovou roli pro udržení jeho zdraví, jsou právě omega-3 kyseliny, především DHA. DHA je esenciální omega-3 mastná kyselina, která je potřebná pro optimální funkci mozku.

Dobrý zrak a zdravé oči jsou důležité po celý život a je vědecky potvrzeno, že omega-3 mastná kyselina DHA přispívá k dobrému zraku a zdraví očí.

Omega-3 mastné kyseliny mají celkově příznivý vliv na lidské zdraví, především na srdce, mozek a oči. Dostatečný příjem této nezbytně důležité látky si zajistíte pravidelnou konzumací ryb alespoň třikrát týdně. Pokud však nejíte mořské tučné ryby tak často, doporučuje se doplňovat hladinu omega-3 kyselin konzumací vhodných doplňků stravy.

Omega-3 mastné kyseliny DHA a EPA patří mezi nenasycené mastné kyseliny, které jsou pro vaše zdraví stejně důležité jako vitamíny a musí se do stravy přidávat, protože si je tělo neumí samo vyrobit.

Produkt OmegaMarine Forte obsahuju navíc vitamín D. Přirozeným zdrojem tohoto vitamínu je slunce, v našich zeměpisných podmínkách však nemáme – zejména v zimě – tolik slunečního svitu, kolik bychom potřebovali, proto i evropské zdravotnické úřady (EFSA) vydaly doporučení dodávat pravidelně do stravy vitamín D. Většina vitamínů se v našem těle vstřebává navázáním na tuky, takže díky ideální kombinaci rybího oleje a vitamínu D je tato absorpce maximálně efektivní.

Vitamin D je důležitý pro zdravé kosti a zuby, posiluje imunitní systém, je nezbytný pro normální svalovou funkci, přispívá k normálnímu vstřebávání vápníku a fosforu, hraje důležitou roli v procesu dělení buněk.

Zdroj: OmegaMarine Forte
Zveřejněno dne: 17.3.2016

OmegaMarine Forte

Vedlejší účinky

Vedlejší účinky nebyly zaznamenány. Při užívání společně s Warfarinem by nemělo dojít k interakci. Warfarin je jedním z léků proti srážení krve, který blokuje koagulační kaskádu, jednoduše řečeno, zabraňuje krvi, aby se srážela. Warfarin snižuje množství aktivního vitamínu K, který je potřeba pro tvorbu řady srážecích faktorů. Látky na podobném principu se používají i jako jed na krysy – krysa po jejich pozření zemře na vnitřní krvácení. Výhodou Warfarinu jako léku je, že se podává v tabletové formě, zatímco podobně účinkující heparin a nízkomolekulární hepariny se musí aplikovat v injekční formě. Heparin je Warfarinu podobný jen z toho hlediska, že snižuje srážení krve. Činí to však zcela jiným mechanismem než Warfarin. Warfarin působí proti vitamínu K a stejně tak vitamín K působí proti Warfarinu. Pokud pacient užívající Warfarin přijímá velké množství vitamínu K v potravě, může to vést ke snížení účinků Warfarinu. Toto však není případ užívání produktu OmegaMarine Forte, neboť ten obsahuje vitamín D.

Zdroj: OmegaMarine Forte
Zveřejněno dne: 17.3.2016

OmegaMarine Forte

Složení

250 mg EPA/DHA denně, 250 mg DHA denně a 100 % DDD vitamínu D denně.

Zdroj: OmegaMarine Forte
Zveřejněno dne: 17.3.2016

Co je melanin

Funkce melaninu

Melanin chrání proti poškození světlem. Pokožka nesmí být nadměrně vystavena světelnému UV záření. Konkrétněji se udává, že nesmí docházet k oxidaci kyseliny listové v pokožce, ale zase musí být dostatek světla, aby mohl vznikat vitamín D. Melanin tedy pohlcuje především ultrafialové záření, které mění z 99,9 % na teplo, a tak zabraňuje tvorbě volných radikálů, čímž chrání DNA buněk před poškozením a vznikem zhoubného nádoru – melanomu.

V lidské kůži je tvorba melaninu stimulována hlavně v okamžiku, kdy dojde k poškození DNA. Pokožka tak při opalování hnědne. Různé lidské rasy mají geneticky zakódované odlišné barvy pleti, což zřejmě záviselo na tom, v jak intenzivním slunečním záření se daná populace vyvíjela. Buňka zodpovědná za vznik melaninu se označuje jako melanocyt. Vzácně dochází i k přílišné produkci melaninu (takzvaný melanismus) nebo je naopak melanin produkován v nižším množství (albinismus).

Zdroj: Co je melanin
Zveřejněno dne: 1.5.2014

Přírodní masky na vlasy

Vaječná maska

Vejce obsahují mnoho živin, které z nich činí nepostradatelnou surovinu. Vejce jsou dobře známé zvláště pro svůj velký obsah bílkovin. Bílkoviny ve vejcích jsou nejkvalitnějším proteinem, který se nenalézá v žádných jiných potravinách. Zde jsou stručně shrnuty živiny obsažené ve vejcích:

  • Proteiny vyživující vlasové kořínky a důležité pro růst vlasů.
  • Mastné kyseliny dodávající vlasům přirozený lesk.
  • Draslík užitečný při hojení suchých vlasů.
  • Vitamín A zabraňující poškozování vlasů.
  • Vitamín D zabraňující vypadávání vlasů a plešatosti.
  • Vápník důležitý pro zdravé vlasy, podporující růst vlasů a důležitý pro správné vstřebávání vitamínu D.

Výroba masky

  • 1 vejce
  • 1 hrnek mléka
  • citrón
  • 2 polévkové lžíce olivového oleje

Z vajec oddělíme žloutky od bílků. Ke žloutkům přidáme šálek mléka a dvě lžíce olivového oleje, aby vznikla mazlavější směs, která se dá lépe promíchat. Přidáme trochu citrónu pro osvěžující pocit pokožky hlavy. Masku aplikujeme masírováním pokožky hlavy a necháme ji působit po dobu 15 minut. Velmi vhodné je překrýt pokožku hlavy koupací čepicí nebo aspoň ručníkem. Pokožku hlavy a vlasy důkladně opláchneme vlažnou vodou. Pro druhé mytí se doporučuje použít ovocný bio šampon, který šetrně vlasy dočistí.

Tip

Ujistěte se, že jste si vlasy dobře umyli. Na mytí vlasů nikdy nepoužívejte horkou vodu, protože by to mohlo způsobit zahřátí vajec a pálení pokožky hlavy. Raději vždy používejte studenou vodu. Pro zbavení se přebytečných zbytků vajec můžete použít jahodový šampon. Nedoporučujeme používat zbytečně vysoké dávky citrónu, optimální je poměr 1 : 2 (citrónová šťáva : vaječné žloutky). Vaječná maska by se měla dělat alespoň jednou měsíčně. Bílky z vajec se používají pro mastné vlasy a vaječné žloutky spíše pro suché a lámavé vlasy. Celá vejce (žloutky i bílky) se používají pro normální vlasy.

Zdroj: Přírodní masky na vlasy
Zveřejněno dne: 20.4.2014


Sitemap | RSS